Korzyści płynące z korzystania z sauny były znane już ludzkości w starożytności. Jest to doskonały sposób na zadbanie o osobiste zdrowie jak również odprężenie. Choć są pewne przeciwwskazania do korzystania z sauna fińska warszawa, z jakimi należy się zaznajomić a także w razie potrzeby skonsultować się z doktorem, to jednak znakomita większość ludzi ma szansę skorzystać z jej pozytywnego działania.

 

Wyróżniamy 2 główne rodzaje saun: saunę fińską, czyli saunę suchą a także parową, zwaną inaczej rzymską. Nie licząc tych dwóch będziemy mogli zobaczyć też m.in. saunę na podczerwień (infra red) lub saunę solną. Sauna sucha odróżnia się tym, że temperatura powietrza mieści się pomiędzy sześćdziesiąt a sto dziesięć stopni Celsjusza, a wilgotność powietrza jest na poziomie 5-15%. Co możemy zyskać, dzięki regularnym sesjom w saunie? Z pewnością znacznie poprawi się odporność naszego organizmu! Dzięki całkowitemu rozluźnieniu naszych mięśni poczujemy relaks, zminimalizujemy stres i pozbędziemy się niepożądanych skutków zmartwień.

 

Sesje w saunie pomogą nam oczyścić ciało a także skórę z toksyn a poza tym posiada bardzo dobry wpływ na ludzki układ krążenia, ciśnienie a także pracę serca. Kolejną pozytywną właściwością suchej sauny jest fakt, że w trakcie seansu spalamy dość dużą ilość kalorii, a to przekłada się na wygląd naszej figury. Jak powinniśmy przygotować się na seans w saunie? Należy zdjąć wszystkie części garderoby łącznie z bielizną, biżuterią oraz butami. Najlepiej, dla higieny wziąć krótki prysznic i zawinięci ręcznikiem możemy rozpocząć sesję w saunie. Warto zabrać z sobą drugi ręcznik, żeby móc na nim usiąść. W saunie nie powinniśmy przebywać dłużej niżeli piętnaście minut. Zaleca się, ażeby między ostatnim naszym posiłkiem a wejściem do sauny minęła przynajmniej jedna godzina. Nie powinniśmy również jeść a także pić w trakcie. Co jeszcze jest bardzo istotne, to fakt, iż z sauny niekiedy będziemy korzystać z innymi ludźmi. Powinniśmy zachowywać się w taki sposób, ażeby każdy był w stanie się zrelaksować. Po odbytej sesji trzeba wziąć znowu prysznic. Zalecamy, żeby nie używać detergentu do ciała oraz żeby opłukać się chłodną wodą. Powinno się odpocząć po całej sesji nawet do trzydziestu minut. Bardzo dobrym pomysłem jest planowanie wizyty w saunie na koniec dnia, kiedy po zakończonym relaksie nie musimy już nigdzie pędzić.

 

Nasz sen będzie znacznie głębszy a także dużo lepszej jakości. Natomiast rankiem będziemy się czuć zregenerowani i wypoczęci. Z sauny fińskiej będziemy mogli dziś skorzystać w wielu placówkach. Bardzo dużo salonów SPA, hoteli czy też agroturystyk proponuje swoim klientom taką rozrywkę. Fani tej formy relaksu mają możliwość zbudować saunę we własnym domu albo w ogrodzie. Ostatnio na popularności bardzo zyskują sauny przenośne lub sauny w formie beczki. Nie ma się co dziwić, iż tak wiele osób decyduje się na ten prosty sposób na zrobienie dla siebie czegoś dobrego. Wykorzystywane już od wieków, dla wielu z nas jest wręcz tradycyjnym sposobem dbania o swoje zdrowie. Jeśli nadal nie próbowałeś, nie zwlekaj dłużej i przekonaj się sam, a Twoje ciało z całą pewnością ci się odwdzięczy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *